Hemma

Casey hade fält träning i helgen så hela kompaniet var ute och hade övningar och efter vad Casey berättat så var det en riktig helvetes helg, allt som kunde gå gå fel gick fel i stort sätt, och kallt var det där uppe. Så när jag kommer till basen så är det marinsoldater överallt och av någon anledning så blir jag alltid nervös då, jag tror alltid att jag ska bli utskälld för något. Och äntligen får jag se casey han står framför sina marinsoldater och har rapportering , Jag har nog aldrig sett casey så skitig förrut! Och luggen stod rakt upp, ett bevis på att han har dragit handen över huvudet mycket( han gör det när han blir frustrerad ) jag kan inte ljuga och säga att jag inte njuter av i fulla drag när jag ser casey arbeta, ge order, svara på frågor och bara se vilken koll han har på saker, även fast det mesta för mig låter som ett konstigt förkortnings språk- I need you to go the MSC and get the FRO from the NCO. Typ. En annan sak som imponerar mig massor är hur han kan ta itu med folk. Alltså när någon gjort något fel och han behöver tillrättavisa någon. Han gör det så himla bra. Jag kan verkligen lära mig från honom. 2 timmar senare är vi äntligen på väg hem och casey får sin efterlängtade dush. Och jag hade middagen i stort sett färdig bara att koka potatisen kvar. Och jag hade till och med köpt en Boston cream cake med choklad frosting till efterrätt. Mums. Så mätta och belåtna var det dags att gå och sova, det tog inte många minuter innan casey låg och snarkade. Han jobbar så hårt. På torsdag så följer jag med casey och hans unit för att skjuta paintball! Det ska bli kul....

Kommentarer
Postat av: malin

mmm en Boston cream cake vill jag ha när jag kommer! låter väldigt gott, men vi måste verkligen hitta en red velvet cake..=)

2010-03-09 @ 14:05:38
Postat av: linda

ja jag ska kopa en boston cream cake till dig :) och vi kan hitta ett bageri har som kan gora velvet cake till dig.

2010-03-10 @ 06:32:07
Postat av: Elin

åh vad jag önskar att jag oxå hade kunnta/fått följa med =) Skulle vara så häftigt att få se USA

2010-03-12 @ 16:55:51
URL: http://elinsegotripp.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja jag önskar att du hade kunnat komma också Elin! Kanske nästa gång.

2010-03-12 @ 23:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0