Stackars China.

Idag tog jag ut hundarna på promenad som vanligt, när helt plötsligt två stora hundar som såg ut som Golden Retrivers på steroider ungefär kom rusande emot oss. Lady reser ragg direkt och ställer sig framför mig, och China vet inte riktigt vad som händer förrens hon blir fullkomligt nertrampad. Lady morrar och dom andra två hundarna morrar tillbaka och china skriker av skräck eller smärta av att bli tacklad av jättehundarna, och mitt i allt så tappar jag Chinas koppel och hon springer så fort som hennes små ben bär henne, genom parken och påväg hem. Jag står där och försöker få med mig Lady som nu står och sniffar på jättehundarna och dom sniffar tillbaka. Medans jag ser Chinas bakdel försvinna genom parken och mot parkeringen och vårat hus. När jag kommer fram till huset står China högst upp på trappan ( 20 trappsteg) och när hon ser mig så vickar hon så mycket på svansen ( "stumpen") att hela hon nästan välter. Det måste ha tagit China ett tag att komma ända upp, eftersom hon hoppar upp ett steg i taget på "valpvis" så det måste ha sett bra roligt ut. Jag lyfte ner China igen och vi fortsatte vår promenad. Och på vägen möter vi en hund som ligger kopplad utanför sin dörr. Och China blir så rädd att hon vägrar röra sig och skriker( i brist på bättre ord) rakt ut. Men det är bara att fortsätta framåt och dra henne med oss. För det värsta jag kan göra är att lyfta upp henne och " mata" rädslan. Men efter några steg så lunkar hon på som vanligt. Jag hopas bara att hon inte blir rädd för andra hundar efter idag. så vi ska ta Lady och China till hundparken mycket i helgen ( casey är ledig Fre-Tis ) så dom får leka med andra hundar.

Kommentarer
Postat av: malin

åh lilla plutt!

2010-02-10 @ 12:24:15
Postat av: Anonym

Du är duktig med dina hundar....om alla vore lika dana som du så fanns det ingen vanvård på hundar och andra djur

2010-02-11 @ 13:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0