Ja vem blir inte "djup" kl 03:00 på morgonkvisten?

Oj vad har jag gett mig in i, skruva en "djupare blogg!?!. Vad jag vill att ni ska veta är att det jag skriver är inte för att jag tror att jag har blivit" upplyst" på något sätt efter min flytt, och då försöker dela med mig av min nyvunna vishet. Utan det jag skriver är ett sätt för mig att se mig själv, mina svårigheter, svagheter m m, i ett mer eftertänksamt sätt. För vi alla har tider i vårt liv som ger oss tillfälle att lära oss om oss själva, växa från det och bli starkare. Varesig det handlar om att bli förälder, gå igenom stora sorger eller bara uppleva äventyr på okänd mark. Så alltså ordet Rädsla innehåller ju så mycket. Rädd för mörker, rädd att vara ensam, rädd att binda sig, rädd för.. Ja man kan nog lista upp en massa rädslor, men nu är ju det här min blogg, så då är det min rädsla som avhandlas. Men jag vet inte hur jag ska kunna skriva om rädsla utan att skriva om mod. För mod utan rädsla är ju bara dumdristighet. Visst var jag lite rädd att resa själv till Thailand och att gifta mig och att flytta och starta ett nytt liv med Casey. Men jag vill inte att rädsla ska ha någon makt över mitt liv. Jag menar lite rädsla är alltid bra för det tvingar oss till att tänka över saker en extra gång. Men när jag står inför något som är gör mig rädd, så kör jag Ronja metoden. Till exempel vad gör jag om jag ramlar i älven. Simmar såklart ! Lite mer om rädsla i nästa inlägg.

Kommentarer
Postat av: mamman

Fint skrivet.....Ha det bra snart får jag krama dig på svensk mark längtar

2010-04-21 @ 16:52:38
Postat av: Elin

Längtar oxå tills du kommer till sverige igen =) Träffade malin igår och vi pratade mycket om hennes usa vistelse och att du ska komma till oss snart!!!

2010-04-22 @ 09:30:03
URL: http://elinsegotripp.blogg.se/
Postat av: malin

rädslan har många olika ansikten, men du är helt otroligt modig i allt du tar dig för... jag stannar i trygga lilla sverige i mitt trygga lilla liv. Men du är verkligen min förebild!

2010-04-22 @ 11:00:05
Postat av: Milla

Du är min förebild oxå =)

skulle vilja ha åtminstone lite av det mod du har =)

2010-04-22 @ 20:14:16
Postat av: Linda Woods

Men tjejer nu blir jag alldeles rörd.

2010-04-23 @ 01:31:04
URL: http://lindanova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0