Mycket som händer nu.

Woohoo jag kan nu skriva min blogg med min telefon ! Så vad har hänt i mitt liv den senaste månaden? Jo vi har äntligen börjat med immigrations arbetet , började med att prata med våran advokat från marinkåren , och gick en liten informations kurs. Fick alla papper och sånt som vi behöver fylla i. Vad som gör det lite krångligt är att eftersom vi håller på att flytta så måste vi ha en permanent adress att fylla i. Så vi måste hitta någonstans att bo i Portland. Så den 18 september ska vi åka till portland för att leta hus och lägenheter. Hoppas att vi hittar något vi Båda gillar. Så vi kan fylla i paprerna. Sen har vi också börjat med den obligatoriska läkarundersökningen som man gör i 3 steg. Ta blod och få sprutor (och det gjorde jag i fredags) sen imorgon ( måndag) ska jag få mer sprutor och provsvar. Sen den 25 e ska jag göra själva läkar undersökningen . Sen måste läkaren fylla i ett papper och ge oss det i ett slutet kuvert, som vi absolut inte får öppna. När vi har allt påskrivet och alla paper som casey måste ha. Så skickar vi det till våran advokat. Och här kommer det trixiga. Om vi inte har fyllt i det rätt så skickar dom bara det tillbaka till oss( utan att säga vad som är fel) så vi måste fylla i allt igen, och det kostar 1300 dollar varje gång man måste göra om det. Sen blir vi kallade till FBI för fingeravtryck mm. Sen ska det vara klart. Men förutom immigrationen så måste jag ha ssn nummer ( social security number). fixa ett eget bankkonto, och tillslut göra om mitt körkort till ett amerikanskt körkort, och det innebär, körtestet och skriftliga igen. Men det är ganska dumt eftersom jag får köra på mitt kort. Men mitt internationella körkort gäller bara i ett år. Förhoppningsvis är allt avklarat till nästa sommar, då jag och Casey planerar att åka till sverige.   Annars har våra dagar varit fyllda med fiskeresor, grill och poolfester, museumbesök och en babyshower. Och ganska mycket middagar och luncher med caseys vänner. Ha det bäst sålänge,

Kommentarer
Postat av: Elin

Härligt att höra om din vardag, hoppas verkligen att allt går bra så du kan komma nästa sommar =) Kram kram

2009-09-14 @ 08:29:32
URL: http://elinsegotripp.blogg.se/
Postat av: pia

Tack Linda för att du börjat blogga igen

2009-09-14 @ 08:32:02
Postat av: Linda

Ja vi vill verkligen komma nästa sommar, ja det blir lättare att blogga nu när jag kan blogga från mobilen.

2009-09-15 @ 00:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0