Oregon

Så efter en låång tråkig bilresa, har vi äntligen kommit fram till vårt nya hem, resan gick väldigt bra måste jag säga och klappa mig lite på ryggen haha. Vi körde ungefär halva vägen hit, genom sandstorm och blåst, det var lite läskigt uppe i bergen när det blåste så hårt att jag kunde känna tydligt hur bilen flyttade sig, och försöka hålla bilen på min körbana, och inte köra in i alla långtradare till höger, och inte falla ner för berget i till vänster, lite svettigt blev det. Och jag körde bilen som är ganska låg,och därmed har en lägre tyngdpunkt är mycket säkrare än att köra vår pick up, som är bra mycket högre än normalt. Men casey klarade det galant, han hade till och med tid att göra grimaser till alla bilar som körde förbi, medans jag satt med båda händerna hårt pressade på ratten. Nej riktigt så illa var det inte. Men det var skönt när vi äntligen stannade för natten, för min rygg höll på att gå av kändes det som. Vi stannade vid 10 tiden på kvällen, och gick upp vid 05:30, och ut på vägarna igen. När vi äntligen svängde in på vår gata kändes det som om vi kört i en evighet. Trötta och hungriga hämtade vi våra nycklar, och innan vi kunde äta, fick vi lov att packa upp alla våra saker. Vi somnade som barn både jag och casey den natten. Och idag gick casey till sitt nya jobb och checkade in. Han var så snygg i sin uniform, ( Alfas) Den uniformen används tydligen bara vid incheckning på ny bas/unit eller vid rättegång. Vi hoppas att vi får våra saker på måndag eller tisdag, för casey måste vara här och skriva på för sakerna, och det kan inte han göra förrens nästa vecka, så vi får fortsätta sova på luftmadras, och gå runt här bland ekande tomma rum. Men vi har haft kul att utforska området, idag när casey åkte till jobbet, så åkte jag och köpte hans födelsedags presenter, lite av dom iallafall ( knasigt hur snabbt pengarna spenderas ) jag har fortfarande 2 presenter kvar att köpa, och inslags papper, och tårta. Det är otroligt vackert att gå runt här i Hillsboro, mycket barn och hundar. Och jag har nog sett mer folk som promenerar här på 1 dag, än vad jag såg på 5 månader i Oceanside. I like it! Åh på tal om månader, igår var det min och caseys 4 månaders dag( som vi helt hade glömt, tills jag pratade med mamma, som påminde mig ). Jag har också haft tid att prova nya badkaret, helt underbart! Allt som saknades var lite tända ljus och det hade varit perfekt. Ha det bäst

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad härligt att det gick bra =) Älskar att höra från dej !! Massa kramar

2009-10-30 @ 20:46:48
URL: http://elinsegotripp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0