Livet i landet långt bort.

Nu i juletider så börjar man verkligen inse hur stor skillnaden är mellan USA och Sverige, inte bara i traditioner men hur folk är annorlunda här, inte alls på ett dåligt sätt. Som idag när casey var på Posten för att skicka iväg våra paket med julklappar till Sverige, så kom en äldre dam fram till honom, och frågade om han var i militären, casey sa ja, då frågade hon honom i vilken " branch" och han svarade marines. Då gav hon honom en kram och med tårar i ögonen tackade hon honom, och när folk såg det, så ville alla skaka hand med casey och tacka honom. Jag tycker att det är fint. Och med allt som alla i militären måste gå igenom så är det fint när dom ser att folk uppskattar deras tjänstgöring. Igår fick vi äntligen breven från USCIS så nu väntar vi bara på tid för bakgrunds koll hos FBI, som för någon anledning gör mig nervös, jag vet ju att jag inte har en kriminell bakgrund, men det är typ som när man blir stoppad för en rutin koll av polisen, även fast man vet att man inte har druckit, så tänker man ändå.., tänk om något jag ätit eller druckit ger utslag. Och man blir ändå nervös, eller jag blir det iallafall. Hoppas bara att jag får tillstånd att resa snart, och arbetstillståndet! Ja nu när julklapparna är på väg till Sverige, så känns det som jag kan slappna av lite. Jag blev lite orolig att vi inte skulle få dom ivägskickade i tid. Det kommer att vara en väldigt konstig jul iår, för det första så kommer casey att jobba till 12.00 den 24e och sen åker vi direkt upp till moscow Idaho, för att fira jul med caseys syster och hennes kille. Och ännu konstigare är det att dom firar jul den 25e. Och dom har brstämmt att dom ska ha en kreolsk jul iår!!! Jag vet inte riktigt vad det innebär än, jag kanske borde googla det eller nåt. Men eftersom jag inte kommer att fira jul med min familj, inte fira på rätt dag och inte äta julmat. Så känns det på ett konstigt sätt lättare att vara ifrån min familj. Ha det bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0