Norco

När jag var i USA  sist så åkte jag och Kori ( Caseys kompis fru) som nu också är en vän till mig. till hennes hemstad, som ligger en och en halv timme utanför San Diego.  Det är en riktigt cool stad.
Alltså den kallas Horse town usa. och det är verkligen så.

istället för Trottoarer så har dom hästvägar, man rider hästen till, jobbet , baren , affären , resturangen , etc.
dom har alltså speciella inhängnader där man ställer hästen , meddans man äter, shoppar, dricker. så jäkla kul.

Så det var min första gång jag fick rida western stil, och nu är jag helt fast! så mycket roligare än att rida engelskt,
kanske också  roligare för att man kan rida omkring nere i stan , och det finns tillochmed speciella knappar vid rödljusen som sitter högre upp , så man kan nå dom från hästryggen,

Jag var också å min första Rodeo , det var jättekul, även fast vissa delar av den , var lite jobbigt att se, som " team calf roping,"  då en av ryttarna ska  fånga hornen på kalven, och den andra ryttaren ska fånga bakbenen. så där satt vi och kollade på cowboys , medans man kunde se hur det brann i bergen, i santa monica, ja vi såg ljuset från elden.  så det kändes lite jobbigt att veta att ,meddans vi satt där och roade oss, så förlorade flera hundra människor sina hus till elden.

Lite bilder på mig och Kori. i Norco.


 Kori först , sen Jacee, sen jag med kameran. =) andra dagen som vi red.


Koris kompisar mötte oss med sina hästa, från andra hållet .
första dagen som vi red.




jag och Kori första dagen som vi red.


Kommentarer
Postat av: malin

Det är som i en film =) jag vill också åka dit...

2008-12-02 @ 09:28:42
Postat av: Maria

Heeyy. Shit vad jag beundrar att ni lyckas även med avståndet. JAag har ju då haft mina crushes i olika killar på olika kontinenter och vet inte om jag skulle klara av det. Good for you!

2008-12-08 @ 00:30:00
URL: http://momo.webblogg.se/
Postat av: linda Kilström

tack, ja det är inte alltid det lättaste, men finns det bara en vilja så löser sig resten.

2008-12-12 @ 20:07:27
URL: http://lindanova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0