vilka som är viktiga ...för mig

ok en fråga till er, Vet ni vem Scotty Pippen är? .. svarar ni nej så TACK det är alltså inte bara jag som är helt clueless, och svarar ni Ja så.. skit på er, nej jag skojar, kul för er.

Alltså när jag var på flygplatsen i London och skulle åka till Chicago, ja först och främst så ska ni veta att när jag reser så är jag i min egna lilla värld och som bara jobbiga säkerhets kontroller och incheckningar kan få mig att komma tillbaka till verkligheten några minuter, Fy vad jag hatar alla kontroller.
Men iallafall så strosade jag genom flygplatsen och var helt i mina egna tankar, så jag
närmade mig gaten, och då hör jag att nån pratar... MED MIG!! Ja ni förstår att nån har fräckheten att väcka mig ur mina dagdrömmar. OFATTBART!! =)

Det är en lång svart kille och han går med 2 andra killar brevid sig mot samma gate som jag.

Och han säger nåt som: - u going to chicago?
- yes
- where are u from?
- sweden. ( eller alltid när jag säger sweden så låter det mer som sweeedeen.)
- cool, take care, ( eller nåt liknande .) jag är fortfarande inte van vid amerikaners sätt att prata med främlingar, ( väldigt osvenskt,)


Killarna försvinner in i ett sido rum, och jag fortsätter fram till min gate, 2 meter längre fram.
Jag kommer på planet och när jag satt mig ner frågar killen som jag sitter brevid om jag känner Scotty Pippen? ( jag tycker att det är en konstig fråga, just då, känns ungefär som när nån utanför stockholm får reda på att man bor i stockholm frågar.. ah känner du Olle?? )
men iallafall kommer det då fram att killen jag pratat med är denna Scotty Pippen och när
jag svarade nej jag vet inte vam han är, tittade killen på mig som om jag hade hädat.

och jag fick då (helt utan jag bett om det) hela mr Pippens historia. bla bla bla Chicago Bulls, bla bla bla bästa basketspelaren någonsin.

efter den föreläsningen, så var det dags att sova,

När jag träffade Casey i Los Angeles ( mitt plan blev omdirigerat dit pga dimma) så frågade jag honom lite lätt om han visste vem Scotty Pippen var, och jag fick ett rungande JA till svar. så jag berättade att jag träffat honom i London.

Casey tyckte att jag var väldigt pinsam som inte hade koll på vem han var.
En svart basketspelare..... hmm lätt att hålla reda på alla det finns ju så några, eller hur?.

ok men sen fick ju hans vänner och familj höra om det och alla var lika förfärade att höra att lilla damen från Sweedeen inte visste vem Scotty var.hädelse, han är en GUD en livs levande HJÄLTE!!!

Nu tänker jag iallafall så här, Ok jag kanske inte vet vem allsmäktige Scotty Pippen är, för mina hjältar är inga kändisar,
det är mina vänner och min familj som är det .

jag antar att folk som sitter brevid er på bussen,tåget,tunnelbanan eller rent utav pratar med er på flygplatsen inte vet att dom faktiskt sitter brevid en hjälte.
Men jag vet,

Så puss på er mina gudar och gudinnor, mina livs levande Hjältar,
älskar er alla.

Kommentarer
Postat av: malin

Du är min förebild miss lady sweeeden =)
jag älskar dig!!

2008-02-20 @ 17:40:40
Postat av: linda

Jag älskar dig oxå lillstrumpan.

2008-02-20 @ 22:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0